Medewerkerbetrokkenheid
Betrokken en tevreden medewerkers maken het verschil. Ze zijn niet alleen de beste ambassadeurs die je kunt hebben, maar hun tevredenheid is ook cruciaal voor het succes van je bedrijf. En daarom is het belangrijk om goed te luisteren naar de behoeften van je mensen en om te streven naar enthousiasme op de werkvloer. Hoe je dat doet en waarmee SD Worx jou kan helpen, lees je hier.


Generatie Z aantrekken en behouden - hoe doe je dat?
Waar medewerkers uit eerdere generaties meer gericht waren op hun carrière, heb je bij Generatie Z (Gen-Z) te maken met medewerkers die meer op zoek zijn naar betekenis. Juist dat verlangen naar zinvol werk en de bijbehorende voorkeuren en idealen van Gen-Z, kunnen het ook lastig maken om deze generatie aan te sturen. Maar door bewustzijn te creëren over de verschillende generaties op de werkvloer, kan er soepeler worden samengewerkt en bovendien veel van elkaar geleerd worden. We geven je tips om Gen-Z aan te trekken en te behouden.

Hoe ga je om met (steeds meer) Gen-Z op je werkvloer?
Terwijl babyboomers geleidelijk aan met pensioen gaan, betreedt Generatie Z (Gen-Z) vol frisse energie de werkvloer. Opgegroeid met digitale media, snelheid en vrijheid, hebben deze ‘jonkies’ geheel eigen verwachtingen en voorkeuren, maar ook een andere visie op werk. Hoe trek je ze aan, hoe ga je met ze om en hoe hou je ze gelukkig in het werk? Begrijpen wat Generatie Z drijft is cruciaal voor een soepele samenwerking tussen verschillende generaties op je werkvloer. En belangrijker dan ooit, omdat ze een snel groeiend deel van de arbeidsmarkt vormen.

De 4 belangrijkste HR-trends in 2025
Ontdek HR-trends: employee experience, job crafting, welzijn & data. Praktische inzichten om jouw organisatie toekomstbestendig te maken.

Vijf manieren hoe generatieve AI de employee journey kan beinvloeden
Momenteel investeren 6 op de 10 Europese bedrijven in de digitalisering van HR. Steeds meer van hen kijken naar manieren waarop generatieve AI de digitale werknemerservaring kan verbeteren en tegelijkertijd de werkdruk van HR-professionals kan verminderen. Hoe kan generatieve AI daaraan bijdragen?

Medewerkersbetrokkenheid vergroten door middel van HR digitalisering
Vertrouwen, in zowel zichzelf als hun werkgever, is essentieel voor werknemers om succesvol te zijn op de werkvloer. Digitale HR speelt een cruciale rol bij het vergroten van het vertrouwen van medewerkers.

Optimaliseren van de digitale werknemerservaring: Do’s en Don’ts
Hoe kan je de digitale werknemerservaring verbeteren en welke valkuilen je moet vermijden om je HR-strategie te versterken en je personeel te ondersteunen?

Ontdek het talent en de ambitie van jouw medewerkers en laat ze groeien binnen jouw organisatie
Medewerkers willen meer dan alleen werk. Ze willen groeien, zich ontwikkelen, zich gehoord voelen en iets kunnen bijdragen met hun talent en ambitie. Daarin is een belangrijke rol weggelegd voor HR-managers en CHRO’s. Want wees eens eerlijk: hoe goed ken jij de ambities en talenten van jouw medewerkers? In dit blog lees je hoe je daar meer inzicht in krijgt.

Luister naar je medewerkers: til je employer branding naar nieuwe hoogten
Word de werkgever waar iedereen graag wil werken. Wil je je employer branding versterken? Luister naar je medewerkers, want zij weten de weg!

Boost je employer branding: eerst de basis HR-elementen op orde
Til je employer brand naar nieuwe hoogten. Creëer een werkplek waar mensen dolgraag willen zijn en trek de beste getalenteerde professionals aan!

Wel of geen studiekosten terugbetalen?
Als werkgever vind je het belangrijk dat je werknemers zich blijven ontwikkelen, zodat hun vaardigheden en kennis aansluiten op hun werk. Dan rijst vaak al snel de vraag, wie betaalt deze studiekosten? Je leest het in dit artikel.

Communiceren over verloning: 5 tips
Verloning staat met stip op één als reden om bij een werkgever te blijven. Maar praten over loon is nog altijd taboe. Met deze 5 tips doorbreek je dat.

Simpele tips om je Employer Branding te versterken
In een krappe arbeidsmarkt, is een sterk Employer Brand onmisbaar. Met sterke Employer Branding versterk je immers je positie als werkgever. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw organisatie onderscheidend is van de concurrentie?