SD Worx rondt acquisitie van Roemeense marktleider in payroll- en hr-oplossingen succesvol af

PR29424_1200x800

SD Worx, de toonaangevende Europese provider van hr- en payrolloplossingen, heeft de acquisitie van Romanian Software S.R.L., de marktleider in Roemenië voor payroll- en HCM-oplossingen (Human Capital Management) met succes afgerond.

SD Worx kondigde al in december 2023 zijn intentie aan om Romanian Software S.R.L. over te nemen. De acquisitie was onder voorbehoud van concentratiecontroles en wettelijke goedkeuringen, die eerder in april met succes werden verkregen. Vandaag hebben beide partijen de transactie formeel afgerond.

Met de acquisitie versterkt SD Worx zijn positie in Centraal-Europa en breidt het zijn aanbod van eigen payrolltechnologie uit voor klanten in binnen- en buitenland. Romanian Software S.R.L. krijgt toegang tot de volledige payroll- en hr-software en -diensten van SD Worx, en tot de groeiende aanwezigheid van SD Worx in heel Europa. Roemenië is het 18e Europese land waar SD Worx een eigen payroll- en hr-software heeft.

Kobe Verdonck, CEO van SD Worx: "We zijn verheugd dat we nu de transactie met Romanian Software hebben afgerond. Dit is een belangrijke stap voorwaarts in onze uitbreiding in Centraal-Europa en bevestigt onze ambitie om de toonaangevende Europese leverancier van end-to-end HR-oplossingen te zijn. Voortbouwend op de oplossingen van Romanian Software – de ervaren deskundigen en het sterke klantenbestand – zijn we klaar om hun groeiverhaal voort te zetten. We wensen al onze nieuwe collega’s een warm welkom en zijn blij dat ze deel uitmaken van de SD Worx-familie."

"We zijn enorm trots dat SD Worx op ons rekent om de stap te zetten naar de Roemeense markt. Tijdens de gesprekken die voerden om de deal te sluiten, werd het duidelijk dat we veel gemeen hebben op het vlak van visie, go-to-market, bedrijfswaarden en cultuur. We zijn verheugd om SD Worx te ondersteunen in zijn Europese groeiambitie en kijken ernaar uit om samen te werken om onze klanten ook te helpen groeien", zegt Victor Dragomirescu, CEO van Romanian Software S.R.L.

Romanian Software S.R.L. ontwikkelt en levert colorful.hr, een complete suite van in-huis ontwikkelde payroll- en HCM-oplossingen die on premise en in de cloud worden aangeboden, met optionele beheerde payrolldiensten. De 160 werknemers van de onderneming bieden ondersteuning aan ongeveer 750 Roemeense werkgevers en hun 200.000 werknemers. Tot hun klanten behoren onder andere Ikea, Starbucks, Louis Vuitton, Rewe, Altex, Cognizant en Pizza Hut. Romanian Software S.R.L., met hoofdkantoor in Boekarest, heeft een lokaal marktaandeel van 14% en genereerde een omzet van ongeveer 6 miljoen euro in 2023.

Voor deze transactie werd SD Worx geadviseerd door PwC Romania en D&B David si Baias. Romanian Software S.R.L. werd geadviseerd door Voicu & Asociații.

Over Romanian Software S.R.L.

Al meer dan 20 jaar transformeert Romanian Software S.R.L. de manier waarop ondernemingen hun meest waardevolle asset beheren: hun mensen. Door onze uitgebreide ervaring en geavanceerde technologie te combineren, leveren we impactvolle en innovatieve oplossingen in het hr-domein.

colorful.hr is een toonaangevend platform ontwikkeld door Romanian Software S.R.L., dat bedrijven in staat stelt hun hr-processen te digitaliseren. We zijn een strategische partner voor meer dan 750 bedrijven in heel Roemenië en bieden hen expertise op het gebied van payroll- en HCM-oplossingen. Het colorful.hr-platform biedt een reeks aanpasbare tools die hr-afdelingen in staat stellen om performance te monitoren en groei te ondersteunen. Onze toewijding aan efficiënte en innovatieve hr-oplossingen blijkt uit ons werk. colorful.hr, ondersteund door de ervaring en technologie van Romanian Software S.R.L., blijft marktleider en katalysator voor digitale transformatie in hr-management.

Voor meer info: www.colorful.hr